עו"ד יצחק מירון: לולי שינוי החוק, בשנה הבאה היו חייבים לגייס את החרדים

    ישראל פרייא | צילום: משרד עו"ד מירון, בן ציון ופריבס No Comments on עו"ד יצחק מירון: לולי שינוי החוק, בשנה הבאה היו חייבים לגייס את החרדים
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד יצחק מירון, מי שהוביל את ניסוח התיקונים בחוק הגיוס מטעם המפלגות החרדיות, התראיין הערב ל"מהדורה המרכזית" אצל אבי מימרן, ושטח את פרטי השינוי המוגש בשעות אלו לאישור הכנסת. "ראשית צריך לזכור שחוק טל נפסל בבג"צ, אף אחד לא רוצה לעשות חוק שייפסל בבג"צ, הפעם הצענו מבנה שונה לחוק, מאחר וכך יש תקווה שבית המשפט העליון יאשר אותו. זה נושא חשוב מאוד".

    בתוך בליל מידע שזורם מגורמים אינטרסנטים שונים, חידד עו"ד מירון את התיקונים הקיימים בחוק: "החוק החדש משנה את המצב לחלוטין. החוק האחרון לא מותיר שום מקום לשיקול דעת, ומשנה הבאה לא הייתה אפשרות לתת דחייה לבחורי ישיבה, מלבד 1800 העילויים. כעת ישנו שינוי גדול ומשמעותי".

    מירון המשיך: "החלק השני: גם אחרי 2020, ישנו סיכוי טוב אם יעמדו ביעדי הגיוס, שאז לא תהיה בעיה, אבל גם אם – ישנם פתרונות אחרים ממה שדרש לפיד, זה חוזר למצב שהיה מקום המדינה עם שיקול לשר הביטחון רק שהדבר שהכי הפריע לבית המשפט היה היעדרות קריטריונים, וכאן יהיו קריטריונים כמו יעד הגיוס לצד שיקולים נוספים".

    "במצב הנוכחי, בהנחה שלא יעמדו ביעדים, ועד כה לא עמדו, אין שיקול דעת לשר הביטחון והוא חייב לגייס את כולם מלבד 1800 העילויים, כעת זה נתון לשיקול דעת הנסיבות, כמו מבצעי עידוד ועוד מגוון דרכים ושיקולים. ההבדל המהותי שגם משרד הביטחון והחינוך השתכנעו שהחוק הקודם יצר מצב לא טוב. במקום לעודד הוא יצר חזית נגד, מספר המתגייסים גם בשירות האזרחי, בגיוס, באקדמיה החרדית ירד זה מבחינתם כישלון חרוץ".



    0 תגובות